Different world

We all agree that the world we live in now is different.

It seems to be empty and somehow suddenly standards, especially those money like… are striking.

You have money you can go everywhere. Escape pandemic…

Run away.

Even if you get sick, you get well so much quicker – my own research based on a group of so called influencers.

Suddenly it is even okay to be naughty, you know, no mask, traveling, openly being… rich via social media.

And I mean really, what is left for us?

Empty streets and things we can not do?

In Denmark you still can travel, though it is only officially not recommended. Recommended is being low, work, walks, etc…

Shops closed…

Here is empty Malmo in summer of 2020… different word. Now we can not go to Sweden… what makes me sad.

Just because, it was always one hour and half option of being somewhere else. You did not have to, though you could… still the prices of tickets… OMMI! But you could… now we are a closed island… but people still travel like mad…

So, do I question the whole “pandemic thing”.

Yes, I do…

Question people not seeing that it happened in the past many times…

Walk with me… more

I mean, I see people walking, though…

I see them with their phones, talking, constantly blimping, making sounds, and it is not farting, healthy way of smelling not in the woodlands…

I see them not being there, not walking.

Not even seeing the path.

Not even… breathing.

Seeing the structures, colors…

Being there with trees, stones, streams, lakes…

Listening to them…

Not just… being somehow there.

And yes, I took this photo of lilies and… saw the frog when I was watching it at home… I mean, blind me!!!

Smelling the air…

You have to turn off to go here. To come in, knock, ask if you are welcomed…

If…

You can enter and just not be here. Waste of time? Turn off, go into a muddy spot, jump, laugh, smell the bark… glue your nose to a pine cone… yes, it can happen. Resin is the nicest thing ever LOL

Play with leaves… watch the colors.

Be… not only be.

Walk with me…

I am aware many ca not do it in a normal way, with messy boots and breathing, panting even, sooo…

Maybe this way?

Come on, go with me for a walk into late summer.

In the woods.

Smell the air, so warm… you can hear the nuts jumping out from the pine cones…

And birds and seagulls… come on, we are on an island, right LOL

Oh, and in this whole greenery, warm and inviting, look… some redness.

Something amazing.

And the bark with fantastic structure.

And… too much to rethink…

And a tree ready to be hugged.

Do you also think it takes roots out and walks around the coast at dark nights? I mean really… looks so…

Oh my… all this green…

Oh, if you need a wee… hide here! Not looking LOL

In the woods…

I need the woods to breath, live, to have some weird, doubtful hope…

I need trees, old and young ones… I need them, to know what to live for… and moss and ferns and…

I need forests and woodlands.

I need all those whispers.

Silence… in the noises of normality.

Like this amazing lady with her hair up and breast put up… proudly walking…

I need them…

I…

Do they need me?

Me being astonished?

Me being amazed?

Me… looking for signs?

Runes of truth?

I hate neutrals…

I hate fashion.

To be honest, I have no idea how can someone tell somebody else to not wear something, or to wear only this or that. Especially nowadays… don’t we have more problems? Bigger problems that my comfy pants? I mean really… WTF? Why fashion recently is so ugly. It used to be art… used to, yes, good term. To be honest, we all know nostalgia is a huge thing in clothing fashion recently.

Those ugly bags of 80tis and 90tis…

I mean…

Curl your hair, use a tone of spray and voila!!!

Can I hear Europe singing?

To be honest, love them!!! LOL

Clothing used to show your social position, even more, your culture, religion, now… it is just confusing. You are rich and have no style, though everyone will tell you differently, or poor and having style, those for whom only Chanel and some LV, wait, checked, Gucci also… counts, so you lost with your amazing imagination…

You know what?

I wanna see free birds again. Those women who were wearing clothes but were not dressed, who were feeling elevated though… with no money in pockets.

I mean really.

When did you all become such slaves of brands?

WTF?

It is not comfy, checked, a lot of Youtubers connected with beauty and fashion, are not happy with their purchases or… they just stop wearing them… because they can say nothing. Were paid.

Sooo…

You are you. If you wanna slim down, work on it, but do not hate yourself. What for? This is you, this is now, maybe you feel shitty, but I bet not all the time… wear comfy, go for a walk in the woods, they do not ask for masks and hold on!!!

Breath…

The Hare 2

I mean, seeing him everyday for a very long time was amazing… then he disappeared and I got scared, that something has happened to him… until I noticed he only changed his place. Under my plum tree…

More shadow?

Plums maybe?

I still see him from time to time running around, looking in my windows from the other side of the road. Am I missing him? Maybe? But also I am grateful for this a bit fairy tale moment. Like a fucking Snow White calling those birds… do you remember this scene from Shrek 3? awesome music and attack…

Yeah…

And yes, crows are normality here, rooks and grey ones… and mermaids… yeah, and stones in the sea.

The Hare

I mean it is such… weirdness to have him just by me when I am working, my desk is close to the window, though…

It is also so weird.

Maybe they always watch us?

Animals?

And we just do not see them… I know crows do it and seagulls.

Waking me up about weird hours…

But do they watch us… or maybe do not care at all?

Or maybe…

Come on, grass here is not a tasty stuff.

Usually not even bushy enough.

Maybe he feels safe here?

Maybe…

I still feel blessed by his presence. Because it is normality… and I need it. Need it so much. Regularity, my small rituals…

More…

I am watching you… 2

And he was there… or she?

How do you tell?

I can not compare size…

Have only one.

Watching me.

I mean, I am used to animals watching me, coming to me… deer? We have them often, so often, we had to cover our young trees.

But this one…

There was something more.

Someone giving me comfort.

A smile…

Though, really… come on, TMI… washing in front of me, too sexual. LOL

Oh come on, do not turn off me!

Come on!

Oh yes, and he was fertilizing and eating my grass.

Very useful.

Thank you Darling!

You are a beauty…

He still comes but sometimes blends so much that I notice him when he jumps of…

The spirit of the wilderness.

I am watching you…

Sooo yes, we know each other for years, though…

I was always wondering where he spends most of his time…

And to be honest, I have not spotted him when we moved.

But next summer and spring it was all about him…

Watching me.

Oh yes, truly.

I had a bodyguard!

Or more like someone who made me not move, because it was like it, imagine huge terrace window, wooden terrace, me behind the window/doors open, and him on the grass by the terrace…

Watching me, taking a nap and again…

Yeah, got crazy a bit…

But to be honest, I saw him before, we know each other, though this time it was more like: it is my human, I am keeping her!

Truly!

Bit weird, right? LOL

2020

Dear 2020!

I do not hate you.

Truly… in fact, yeah there were struggles, though much calmer than in 2019 which is still for me one of worst years of my life. Truly. And we bought home that year, sooo… yeah, it depends. Everything depends…

Truly.

This year was surprising, brought pain and disappointments though not so much as 2019. We were in a new home, still discovering the sound and aromas, having first winter and spring… and yes, it was scary, everything, I was closed home through summer, scared of amount of humans – tourists around, though still… we had a garden to transform, though me lacking money made it… well, only a little. I still have a lot to do. To dream about to want… because I decided to want this year and to be a bitch. 2020 taught me that. I got to be more bitchy…

For myself, so thanks 2020.

I also have been to places… yeah, we managed to do that because we do not go to pubs, restaurants and concerts, we do woods! Wilderness and closed beaches, rocks and flowers, everything around…

Everything not crowded.

I do not understand people needing crowds… except thieves. Yeah, they need crowds. And killers and… horror movies are so cool! LOL

I will show you my summer 2020 soon.

Stay tuned, remember you can always become a sponsor!!! There is a button up there… And Instagram!